Deel met uw netwerk

 

Een Ochtendmens Worden Doet U Zo – 8 Tips Opstaan Tips Voor U

 

Heel wat mensen hebben moeite om ’s morgens op tijd op te staan.  Heeft u hier zelf ook problemen mee? Wij bieden u een aantal opstaan tips waardoor het voor u eenvoudiger wordt om vroeg op te staan:

 

Zet alle schermen uit

Denk hierbij aan schermen van laptops, mobiele telefoons, televisies, tablets,… Hier komt namelijk een bepaald soort licht vanaf waardoor het voor u moeilijker wordt om in slaap te vallen. Probeer een uur voor het slapen gaan alle schermen uit te zetten en wat rust in uw hoofd te creëren. Ook lampen kan u dimmen of eventueel zelfs uitdoen.

 

Uw kleding klaar leggen

Vermijd een gehaaste start van de dag en leg ’s avonds uw kleren klaar voor de volgende ochtend. Zo hoeft u ‘s morgens nooit te zoeken naar dat ene gestreken hemd. Bedenk de avond daarvoor op uw gemak wat u wilt dragen en leg dit netjes klaar.

 

Loopbaanbegeleiding kleding klaar leggen

Loopbaanbegeleiding kleding klaar leggen

 

Thee drinken

Drink in de avond een lekkere tas thee in plaats van frisdrank of een wijntje. Ook een lekker warm bad voor het slapen gaan kan u helpen bij het in slaap vallen. De warmte zorgt er namelijk voor dat u helemaal ontspannen en slaperig het bed in gaat. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat u makkelijk uit bed komt.

 

Verzamel belangrijke spullen op 1 plek

Het is vervelend wanneer u ‘s morgens tijd verliest met het zoeken van uw spullen. Kies een vaste plek uit om spullen als sleutels, portemonnee, laptop,… te verzamelen. Op deze manier neemt u alles in 1 greep mee en hoeft u ’s morgens nooit lang te zoeken.

 

Vast aantal uren slaap

Structuur is erg belangrijk, ook bij het slapen. Ga er vanuit dat u gemiddeld zo’n 7 a 8 uur slaap per nacht nodig heeft. Probeer dit aantal uren slaap per nacht ook iedere dag te bereiken. Op deze manier is uw lichaam in staat om te wennen aan de structuur en wordt het eenvoudiger om ´s morgens op te staan.

 

Loopbaan begeleiding vaste uren slaap

Loopbaan begeleiding vaste uren slaap

 

Vermijd dutjes

Het is verleidelijk om na het werk even op de zetel te gaan liggen en uw ogen te sluiten. Voor u het weet heeft u een uur geslapen en wordt het moeilijk om ‘s avonds in slaap te vallen. Probeer dutjes te vermijden, zodat u aan het eind van de dag echt moe bent en eenvoudig in slaap valt.

 

Niet snoozen

Het komt vaak voor dat mensen op de snooze-knop drukken, dit dan 5 maal herhalen en zo nog eens 25 minuten slaap erbij denken te pakken. Maar zo werkt het niet. Het is beter om direct wakker te worden, even op de rand van uw bed te zitten en vervolgens op te staan. Gedurende het snoozen valt u niet meer echt in slaap en wordt het opstaan alsmaar moeilijker.

 

Jobcoach snoozen

Jobcoach snoozen

 

 

Zet in de ochtend een lichtje aan

Op het moment dat u een licht aanzet in uw kamer is dit het teken voor uw lichaam dat de dag weer gaat beginnen. Wakker worden in een donkere kamer is moeilijker dan wanneer er een lichtje in uw kamer brandt. U komt makkelijker uit bed als uw kamer verlicht is.  

 

Heeft u een tip waarmee iemand gemakkelijk in slaap kan vallen? Of heeft u zelf een bijzondere ervaring met nachtrust?

 

Deel dit dan met ons door uw reactie in het onderstaande formulier te plaatsen. Loopbaanbegeleiding kan u ook altijd verder helpen. 

 

Een Ochtendmens Worden Doet U Zo – 8 Tips Opstaan Tips Voor U 4.71/5 (94.29%) 7 votes
Deel met uw netwerk